Schadeafhandeling
Schadeafhandeling tijdens herstel.
Bij welke maatschappij u ook bent verzekerd, wij verzorgen de schadeafhandeling voor u.
Dat heeft voor u enkele belangrijke voordelen, want we:
- Mogen in de meeste gevallen direct met het reparatieproces beginnen
- Nemen u onwennig werk uit handen
- Hebben veel ervaring met verzekeraars, waardoor wij prima op de hoogte zijn van hun processen
Dossier
Zodra wij uw auto gaan herstellen werken we ons dossier bij met allerlei informatie:
- Voertuiginformatie
- Naam en polisnummer van uw verzekeraar en/of assuradeur
- Gegevens schadeoorzaak
- Foto's van de schade
- Vervangen onderdelen
Aanvulling dossier
Ten tijde van het herstel wordt het dossier regelmatig nog aangevuld met:
- Foto`s
- Meetgegevens
- Inkoopfacturen onderdelen
- Facturen werk derden
- Ons factuur
Controle
Om er voor te zorgen dat de herstel kwaliteit en afwikkeling gewaarborgd blijft, controleren uw verzekeraar, onze brancheorganisatie FOCWA en andere gekwalificeerde instanties ons bedrijf regelmatig. Steekproefsgewijs worden reparatiedossiers opgevraagd om getoetst te worden.
Digitaal tijdperk
Wij leggen alle stappen van de reparatie vast door middel van tekstdocumenten en foto’s. We houden uw verzekeraar continue op de hoogte van de reparatie. Eventueel kan de volledige afhandeling plaatsvinden zonder dat de schade-expert ons bedrijf bezoekt. Wij mogen vrijwel in de meeste gevallen direct aanvangen met de reparatie.
Er zijn echter uitzonderingen:
- Waterschade
- Stormschade
- Wildschade
- Totaal-verlies
- Brandschade
- Kop-staartschade
- Schade op meerdere plekken aan de auto en van één ongeluk zijn.
Dan wordt de schade fysiek beoordeeld door een schade-expert en afgewikkeld conform de polisvoorwaarden van uw verzekeraar.
Vragen of schade melden?
Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.